Κυριακή 10 Σεπτεμβρίου 2017

Για το χρονοδιάγραμμα του υπουργείου Παιδείας σχετικά με τα κενά και τις τοποθετήσεις

          Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
          Καλή σχολική χρονιά! Με δύναμη, δημιουργικότητα, υγεία και δυναμικούς αγώνες!
Η νέα σχολική χρονιά φέρνει μαζί της την ελπίδα και την αισιοδοξία, αλλά και την ανάγκη να παλέψουμε για τη ζωή που αξίζει σε εμάς, στις οικογένειές μας, στους μαθητές μας.
Η πραγματικότητα που ζούμε είναι λίγο-πολύ γνωστή.
ΕΝΦΙΑ και κάθε λογής χαράτσια πάνω από το κεφάλι μας, πλειστηριασμοί, μηδενικοί διορισμοί στην Εκπαίδευση, σχέδια για την αναμόρφωση του Λυκείου ("Νέο Λύκειο") σε ακόμα πιο ταξική κατεύθυνση, τμήματα πολυπληθή, σχολεία με ελλιπή χρηματοδότηση, συνεχείς πιέσεις για συμπτύξεις και καταργήσεις τμημάτων, κατηργημένοι Τομείς και Ειδικότητες στα ΕΠΑΛ, αγωνία για εκατοντάδες συναδέλφους (μόνιμους και αναπληρωτές) για το αν και πού θα εργαστούν φέτος (και σε πόσα σχολεία).
Σε αυτό το αντιλαϊκό και αντιεκπαιδευτικό πλαίσιο, έρχεται για μια ακόμα φορά η κυβέρνηση και με το "Χρονοδιάγραμμα εργασιών για την ομαλή έναρξη της σχολικής χρονιάς" και:
ü Καλεί τους Συλλόγους Διδασκόντων να αποστείλουν κενά την πρώτη μέρα λειτουργίας των σχολείων, χωρίς να είναι πλήρως γνωστά τα τμήματα στα σχολεία, χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί οι εγγραφές (π.χ. απόφοιτοι που επιθυμούν νέα ειδικότητα από ΕΠΑΛ, μεταγραφές), όταν έγιναν αποσπάσεις συναδέλφων πριν λίγες ημέρες (και αυτές με το σταγονόμετρο εγκλωβίζοντας για μια ακόμα χρονιά συναδέλφους μακριά από τις οικογένειες τους)!
ü Προβλέπει ολοκλήρωση των τοποθετήσεων στις 8/9 (!), γεγονός που καθιστά απαγορευτική την τήρηση των Π.Δ. 50/96 και 100/97 και τον σεβασμό των εργασιακών μας δικαιωμάτων.
Επαναλαμβάνεται το γνωστό σκηνικό, με τοποθετήσεις-εξπρές, για να στηριχτεί το επικοινωνιακό παραμύθι της κυβέρνησης του 3ου και του 4ου Μνημονίου, πως "όλα λειτουργούν κανονικά και όλα είναι στη θέση τους".
Θυμίζουμε επίσης ότι το Υπουργείο πήρε πέρσι νέα μέτρα για τον περιορισμό των τμημάτων (αύξηση του αριθμού των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες ανά τμήμα, Υ.Α. για Β' Ξένη Γλώσσα, καταργήσεις Ειδικοτήτων και Τομέων στα ΕΠΑΛ, ηλεκτρονικές εγγραφές κ.α.), γεγονός που επιβαρύνει αφάνταστα την εκπαιδευτική διαδικασία και τους μαθητές.
Το Νέο Σχολείο που ετοιμάζουν με βάση τις κατευθύνσεις της Ε.Ε, του ΔΝΤ, του ΣΕΒ και του 3ου Μνημονίου απαιτεί εκπαιδευτικούς χωρίς συγκροτημένα δικαιώματα, αύξηση της κινητικότητας (βλέπε 4ο Μνημόνιο), με ελαστικές εργασιακές σχέσεις.
Η ΕΛΜΕ, ο κλάδος μας δεν μπορούμε να δεχτούμε ως τετελεσμένα όλα τα παραπάνω!
Τις συμπτύξεις, τα 27αρια-28αρια τμήματα, το κλείσιμο τμημάτων στα ΕΠΑΛ!
Για τη διαδικασία του υπολογισμού των κενών είναι απαραίτητο να υπάρξει ένα εύλογο χρονικό διάστημα ορισμένων ημερών, ώστε να οριστικοποιηθούν τα τμήματα, να εκλεγούν οι νέοι υποδιευθυντές και οι συνάδελφοι στα σχολεία να έχουν μια πιο ξεκάθαρη εικόνα. Η περσινή εμπειρία, με τα κενά-"παρωδία", που άλλαζαν σχεδόν κάθε ημέρα, δημιούργησε ένα άνευ προηγουμένου αλαλούμ στα σχολεία, με συναδέλφους που τη μία ημέρα έρχονταν και την άλλη έφευγαν.
Απαιτούμε από τη ΔΙΔΕ να τηρήσει το Π.Δ. 50, δηλαδή οι τοποθετήσεις να γίνουν ανά κατηγορία, με εύλογο χρόνο για να πραγματοποιηθούν οι αιτήσεις και να εξεταστούν οι ενστάσεις.
Η εργασιακή ασφάλεια, η εργασιακή σταθερότητα, η διαφάνεια στις τοποθετήσεις και στις μετακινήσεις δεν είναι καθόλου γραφειοκρατικού χαρακτήρα ζήτημα. Ο εκπαιδευτικός είναι βασικός συντελεστής της δημόσιας εκπαίδευσης και η εργασιακή του ανασφάλεια και ομηρία, η ελαστικοποίηση και γενικά τα εργασιακά του προβλήματα είναι και ΠΡΟΒΛΗΜΑ όλης της δημόσιας εκπαίδευσης, καθώς έχει επιπτώσεις στην εκπαιδευτική (παιδαγωγική και διδακτική) διαδικασία, δηλαδή στους μαθητές για τους οποίους υποκριτικά κόπτεται ο Υπουργός.
Αν πραγματικά ήθελαν την άμεση στελέχωση των σχολείων αυτό μπορούσε να γίνει με μόνιμους διορισμούς, καθώς και με την έγκαιρη ολοκλήρωση όλων των υπηρεσιακών μεταβολών.
Να καλυφθούν άμεσα τα κενά με προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών!

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ



Γεωργιόπουλος Βασίλειος



Κουβάτσης Θεοδόσιος


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου